Sitede Ara

Yazar :
Ö. Aydın

Özet :
Bölümümüz 1949 yılında Yıldız Teknik Okulunda Harita ve Kadastro Mühendisliği Bölümü olarak açılmıştır. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün girişimi ile gerçekleştirilen bu durum, Türkiye’nin kadastrosunun yapılması için gereksinim duyulan teknik elemanları yetiştirmeye yönelikti. Başlanan bu girişim bugün amacına ulaşmış, birçok yüksek öğretim kurumunda da öğrenim yapılmasına başlanmış ve ülkemize hizmet eden haritacılar ordusunun yetişmesi sağlanmıştır. Başlangıçta Türkiye’nin kadastrosu amaçlanmıştı ve öğretim programları bu duruma göre düzenlenmişti. Zaman ilerledikçe ülkemizin imarı için çok sayıda mühendislik projeleri gerçekleştirilmeye başlanmıştır. Barajlar, yollar, tüneller, imar çalışmaları, toplulaştırma çalışmaları, konut v.b. mühendislik çalışmaları hız kazanmıştır. Bu çalışmalara paralel olarak öğretim kurumlarımız öğretim planlarını buna göre düzenlemişlerdir. Bir taraftan teknoloji gelişmiş, klasik yöntemler yerini elektronik yöntemlere, analog fotogrametri yerini sayısal fotogrametriye, klasik kartografya yerini sayısal kartografyaya bırakmış ve uydu teknikleri ile konum belirleme dünyada ağırlık kazanmış ve uygulanmaya başlanmıştır. Bugün 8 üniversitede Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği eğitim öğretimi yapılmaktadır. Bu sekiz bölümde farklı öğretim programları uygulanmaktadır. Farklı program uygulanması normal karşılanabilir. Ancak yeni açılan bölümlerdeki öğretim üyesi eksikliği göze çarpmaktadır. Dolayısıyla politik amaçlar ve kişisel isteklere göre bölümlerin açılması ve zayıf eğitim ülkeye zarar vermektedir. Günümüzde çağdaş Jeodezi ve Fotogrametri eğitimine ihtiyaç vardır. Her öğretim kurumu dünyadaki teknolojik gelişmeleri izlemeli, gelişmiş ülkelerdeki öğretim programları incelenmeli ve ülkemizdeki uygulayıcı kuruluşların ne tür bir mühendise gereksinim duydukları araştırılmalı, mesleğimizin vizyonu iyi belirlenmeli ve eğitim programları buna göre düzenlenmelidir. 

Anahtar Kelimeler :
Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği, eğitim-öğretim, vizyonumuz.

Kaynak :

Dosyayı İndir