Sitede Ara

Yazar :
H. Erdoğan, E. Gülal, B. Akpınar, E. Ata

Özet :

Bu çalışmada; Boğaziçi Köprüsü kulelerinin yanal (Y) ve boylamasına (X) yönlerindeki tepkileri ATR sistemine sahip elektronik totalstation ile 10 dakika aralıklarla 10 saat gözlenmiştir. Bu gözlemlerle yapıya etkiyen sıcaklık değişimleri, trafik yükü ve rüzgar hızı büyüklükleri arasındaki ilişki her bir etki-her bir tepki (SISO) ve çoklu etki-tekli tepki (MISO) şeklinde farklı derecelerdeki polinom ve çoklu regresyon modeli ile tanımlanmıştır. Regresyon analizinde ilk olarak etki ve tepki büyüklüklerinin zamana bağlı grafikleri elde edilmiş ve ölçülere uygun modeller öngörülmüştür. Etki ve tepki büyüklüklerine bağlı olarak öngörülen modellerin parametreleri en küçük kareler yöntemine (EKKY) göre tahmin edilmiş ve istatistiksel yöntemlerle en uygun model belirlenmiştir.

 

 

Anahtar Kelimeler :
Boğaziçi Köprüsü, Trafik Yükü, Sıcaklık Değişimleri, Rüzgar Hızı, Çoklu Regresyon

Kaynak :

Dosyayı İndir