Yazar :
M. Yakar, A. Yılmaz, F. Yildiz
Özet :
Bu yazının amacı, fotogrametride mevcut görselleştirme ürün ve teknikleri hakkında bilgi vermektir. Gelişen toplumların çoğunluğu, bugünlerde, daha çok kullanıcı kolaylığına, daha etkili servis desteğine önem veren, kullanıcı yetkisini ve insan etkileşimini destekleyen, kullanıcıya yardımcı bir Bilgi Toplumunu tasavvur etmektedirler. Fotogrametri, bu tasavvur edilen toplum ve ekonomik çevrede, gelişmek, katkı sağlamak ve iş yapmak için kendi yolunu çizmeye çalışmaktadır. Bilgisayar sistemlerinin gelişmesinden sonra, görselleştirme tekniklerine olan ihtiyaçlar yavaş yavaş artmıştır. Bugünlerde, üç boyutlu nesnelerin ve dünyaların görselleştirilmesi, coğrafya gibi pek çok disiplin ile birlikte fotogrametri tarafından da ihtiyaç duyulan önemli bir gelişme olarak görülmektedir. Konumsal objeleri görselleştirmedeki olağanüstü ilerleme, üç boyutlu perspektifler, interaktif VRML (Virtual Reality Modeling Language-Sanal Gerçeklik Modelleme Dili) gezintileri ile görülebilir. Herhangi bir görselleştirme algoritmasının çalışacağı donanım ve yazılım da uygulama gibi çeşitlilik gösterir: Şimdilerde, PC’ler, grafik çalışma istasyonları, en son sunum aletleri ve yüksek performanslı bilgisayarlar her çeşit görselleştirme problemini çözmeye çalışmaktadır. Bu yeni bir disiplin olan Bilimsel Görselleştirmeyi ortaya çıkarmıştır. Bu genç disiplin, algoritmalar, yazılım paketleri ve ileri interaktif araçlar sunmaktadır. Yazının bölümlerinde, mevcut görselleştirme ürün ve yazılımları tanıtılmaktadır.
Anahtar Kelimeler :
Fotogrametri, Üç Boyutlu Modelleme, Görselleştirme, Sanal Gerçeklik.
Kaynak :