Sitede Ara

Yazar :
T.Çay, T.Ayten, H.Çağla, F.İşcan

Özet :

 

Türkiye’de arazi toplulaştırma uygulamaları iki farklı kurum tarafından, iki farklı mevzuata göre yapılmaktadır. Arazi Toplulaştırma Tüzüğü ( ATT)’ne göre yapılan uygulamalar isteğe bağlıdır ki, muvafakatname alınma esasına dayalı olarak Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. Diğeri ise, 3083 sayılı Sulama Alanlarında Arazi Düzenlemesine Dair Tarım Reformu Kanunu’na göre yapılan uygulamalardır ki, buda zorunlu olup Tarım Reformu Genel Müdürlüğü tarafından “tarım reformu bölgeleri” ilan edilen yerlerde resen yapılmaktadır.

 

Arazi düzenleme çalışmalarının ilk uygulanmaya başlandığı tarihten günümüze kadar farklı kanunlar yürülüğe girmiş, ancak istenilen ölçüde uygulama olanağı bulunamamıştır. Artık ülkemizde arazi düzenlemeleri, sadece parsel sınırlarını ve geometrik şekillerini düzgün hale getirmek değil, bunun yanında avrupa ülkelerinde olduğu gibi doğal dengenin ve çevrenin korunması, yerleşim alanlarının düzenlenmesi gibi çok daha geniş kapsamda düşünülmektedir.

 

1990’dan beri arazi toplulaştırması kanun çalışmaları devam etmesine rağmen bugüne kadar sonuçlanan olmamıştır. Bugün ülkemizde kırsal alan düzenlemesine ilişkin; Arazi Toplulaştırma Tüzüğü, 3083 sayılı Sulama Alanlarında Arazi Düzenlemesine Dair Tarım Reformu Kanunu, Hazine Arazilerinin Satışı İle İlgili Kanun, Köy Yerleşim Alanı Uygulama Kanunu, Su Koruma ve Toprak Koruma Kanun Tasarısı ve Arazi Toplulaştırma Kanun Tasarısı bulunmaktadır.

 

Bu bildiride, kırsal alanlarda arazi toplulaştırma ve diğer hizmetlerin tek kurum ve tek mevzuata uygun olarak yapılması için “Arazi Toplulaştırma Kanun Tasarısı” incelenmiş ve bu kanun tasarısının tarım reformu, toprak reformu ve diğer kanunlarla birlikte uygulanıp uygulanamayacağı hakkında çözüm önerileri getirilmiştir.

 

Anahtar Kelimeler :
Arazi Düzenleme, Kırsal Alan, 3083 Sayılı anun, ATT, Arazi Toplulaştırma Kanun Tasarısı

Kaynak :

Dosyayı İndir